2009. szeptember 19., szombat

Rakott padlizsán

A cím kicsit csalóka, mert bár többször is csináltam már ezt a receptet, igazából sosem padlizsánból, hanem mindig cukkiniből. Pedig most mindegyikből volt rendesen a kertben, szóval akár lehetett volna padlizsán is. Már jó rég óta itt fetreng a papír, amin a recept van, de végül csak most sikerült begépelni.
Többféleképp is csináltam cukkiniből, először valóban karikákat raktam, majd voltak patkók, mert kikapartam a belsejét a növénynek, meg csináltam felkockázottból is. Utóbbi a legpraktikusabb szerintem, mert könnyebb szedni belőle. Megsütni sem kell előre a kockákat, mert remekül megpuhulnak, de besózni mindenképp érdemes, mert különben rettentően sok levet eresztenek a tepsibe.

Rakott padlizsán

Hozzávalók:
  • 2 közepes fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 liter konzerv hámozott paradicsom
  • 3 padlizsán
  • 1 dl olívaolaj
  • 40 dkg darált sertés- vagy pulykacomb
  • 15 dkg mozzarella
  • só, oregánó
A vöröshagymát finomra vágjuk, a fokhagymát összezúzzuk. A paradicsomot simára turmixoljuk.
A padlizsánokat felkarikázzuk, besózzuk, és fél órán át állni hagyjuk. Ezután papírszalvétával szárazra töröljük, és forró serpenyőben, kevés olajon mindkét felét megsütjük.
Lábasban olívaolajat melegítünk, rátesszük hagymát, pároljuk, hozzáadjuk fokhagymát. Rövid pirítás után hozzáadjuk a húst. 10 perc után fűszerezzük, felöntjük a paradicsomlével.
Fedővel lefedve, időnként megkeverve 40 percig főzzük. Ezután tepsibe vagy jénai tálba váltakozva leteszünk egy sor padlizsánt, illetve egy sor darált húst.
A tetejét beborítjuk a mozzarellával és forró sütőben pirosra sütjük.

Nők Lapja 2009.03.18

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Dia!

Ez most nem teljesen fozes lesz. :)
Hallgattam egy par szamot igy melo kozben, es talaltam egy igazi gyongyszemet. :)

Nem tudom, te szereted-e az ilyet:

Sonata Arctica: Shamandalie

Azt hiszem, ez egy nagyon jo szam, es a szovege sem utolso. Mar amennyit az en kis angolommal megertettem belole. Gondolom mindenkinek van az eleteben olyan idoszak, amirol a dal szol. :o)

Szovege: http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/Shamandalie-lyrics-Sonata-Arctica/8350FB4F9A88C9ED48256F25000C8098

A szamot meg le lehet valahonnan tolteni biztosan. :)
Szep napot neked!

Din.

Névtelen írta...

nah, meg egy link. :) ez magyarul van, kb. akkor jol ertettem a szoveget:

http://www.sonataarctica.hu/articles.php?article_id=38

Figyelmedbe ajanlom hogy novemberben lesz Sonata Arctica koncert Budapesten. :)

Din.

dia írta...

Köszi, majd valamikor meghallgatom, most nem nagyon jutok youtube-hoz :/
Korábban hallgattam Sonata Arcitca-t, a koncerten is láttam őket, nagyon jó fejek voltak, lehetett velük fotózkodni a nézőtéren aztán. Valahol talán még a kép is megvan (o;