2009. augusztus 31., hétfő

Gombás melegszendvics

Mostanában rákaptam a melegszendvicsre, habár sosem kellett erőszakoskodni ha azzal kínáltak :) Én alapvetően a tesóm szerint gusztustalan parizeres melegszendvicsre esküszöm, de ha mégsem, akkor anyukám remek gombás melegszendvicse a nyerő. Igen egyszerű, mindenféle gombából lehet csinálni. Én személy szerint a csiperkéből szeretem leginkább, de szoktuk csinálni laskából vagy szegfűgombából is. Utoljára is ezt használtuk, mert megfelelő időben nő a kertben, és most előkerült egy lefagyasztott adag. Nemsokára jön úgyis a gombaszezon, jó lehet a hűvös estékre egy ilyen gyors recept.

Gombás melegszendvicskrém

Hozzávalók:
  • 30 dkg gomba
  • egy kisebb fej hagyma
  • só, bors
  • petrezselyem
  • kb 2 csapott ek. liszt
  • 2 dl tej
A gombát és a hagymát felaprítjuk és olajon megpirítjuk/pároljuk. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk majd megszórjuk a liszttel és felöntjük tejjel. Sűrűre főzzük, és hozzáadjuk a finomra vágott petrezselymet is.
A megvajazott kenyereket bőven megkenjük a gombás krémmel, megszórjuk reszelt sajttal majd sütőben/grill alatt aranybarnára sütjük.
Szerintem "napközis" tea illik hozzá (;

Nincsenek megjegyzések: