2009. augusztus 1., szombat

Szedres clafoutis

Kochfroschnál láttam meg a receptet, rettentően szimpatikusan nézett ki. Igazából azon a blogon szinte csak szimpatikus dolgokat találok, igaz nem vagyok mindhez elég bátor, illetve néhány receptről elsőre látszik, hogy valószínűleg nem ízlene - de ettől függetlenül nagyon jól néznek ki. Szóval nagynéniéknél relative sokáig ott állt a hűtőben egy tál piros ribizli, hát gondoltam az pont jó lesz ehhez, még veszünk hozzá valami más gyümölcsöt és remek lesz. No mire visszaértem vasárnap már néhány szem szederrel összefőzte egy kis üveg lekvárnak. Itthon viszont tegnap várt egy egész nagy edénnyi szeder, amiről látszott, hogy nem fogjuk hirtelen megenni, és akkor csak megpunnyad, így aztán rögtön eszembe is jutott ez a süti.
Nekem ez a joghurtos tészta szimpatikusabb, mint a hagyományos piskóta. Lehetett volna a gyümölcs több, de így is finom, és jól variálható mindenféle gyümölccsel. Sajnos a gyümölcsre szórt vaníliás cukor nem érződik, pedig direkt csináltam házilag.
Képet nem teszek most fel, mert nem lett túl szép, meg bele is ragadt a tepsibe - mert elfelejtettem kikenni (o; úgyhogy nem igazán lehetett szépen kiszedni, tessék inkább Kochfrosch képeit nézegetni :) Habár a receptet ő is máshonnét szerezte, és eredetileg sárgabarackkal van, én is azt közlöm itt.

Joghurt-clafoutis sárgabarackkal és mentával

Hozzávalók:
  • 3 tojás
  • pár csepp cirtomlé
  • 50-75 g cukor, attól függ milyen édes a gyümölcs
  • 400 g natúr joghurt
  • 225 g liszt
  • 1/4 tk. só
  • 1 nagy csipet szódabikarbóna vagy sütőpor
  • kb. 100 g tej
  • kb. 1 kg sárgabarack magozva, darabolva
  • 1 citrom leve
  • 1 ek. vaníliás cukor
  • pár szál menta felaprítva
A feltéthez a gyümölcsöt keverjük össze a vaníliás cukorral, mentával és citromlével, és hagyjuk állni, amíg elkészül a tészta.
A tojásfehérjéket pár csepp citrommal verjük kemény habbá. A tojássárgákat a cukorral és a joghurttal turmixoljuk el majd adjuk hozzá a sóval és sütőporral elkevert lisztet. Adjunk hozzá annyi tejet, hogy egy sűrűn folyós masszát kapjunk. Végül keverjük bele a tojáshabot is, nem baj, ha nem oszlik el teljesen, maradhatnak benne "habgombócok".
Egy kb. 25x30 cm-es, jól kivajazott tepsibe öntsük a tésztát, szórjuk rá a gyümölcsöt és 200°C-on fél óra alatt süssük készre.

Low Budget Cooking: Joghurt-Clafoutis mit Marillen & Minze

Nincsenek megjegyzések: