2009. július 27., hétfő

Gyors vacsora

A nyáron közös konyhán vagyok unokatesómmal, vagyis én főzök rá gyakorlatilag :) Ami alapvetően jó, mert mégis könnyebb kettőre főzni. Sajnos az ízlésünk csak módjával vág egybe, ő nem kényes ugyan, de eléggé konzervatív ízlése van. A minap pl. a Szerájban vacsoráltunk, és én nem győztem lelkesedni a bulgurnak, aminek egy enyhe - szerintem - menta íze volt, neki viszont egyáltalán nem ízlett. A bulgur után kedvet kaptam a nem megszokott gabonákhoz, és kaptam az alkalmon, hogy van még maradék tökfőzelék, így nyugodtan kotyvaszthatok a saját ízlésemre. Én a tökfőzeléket amúgy sem szeretem, unokatesómnak meg nem kell szörnyednie a reformkonyha miatt :)
Csináltam már korábban kölest, remek változatosság, ha az ember lázadni kíván a rizs-krumpli-tészta triumvirátusa ellen. Anyukám szerint papagájeleség, szerintem azért annál sokkal jobb :) Igaz ma kissé züllött vagyok, kifelejtettem belőle a kukoricát, meg a fűszereket is kishíján kihagytam, de azért a végére mégis sikerült rendbeszedni a fogást.

Sonkás kölesrizottó

Hozzávalók:
  • 1 bögre köles
  • 1 csomag vegyes mirelit zöldség (400-450g)
  • 10 dkg felkockázott füstölt sonka (én most füstölt csirkesonkát használtam)
  • közepes fej hagyma
  • só, borsikafű, majoranna, petrezselyem
A kölest feltesszük kb. 2,5-szeres sós vízben főni.
A hagymát felaprítjuk és olajon üvegesre pirítjuk a felkockázott sonkával együtt. Hozzáadjuk a zöldséget is, picit megsózzuk, és fedő alatt puhára pároljuk. Ha kész, összeöntjük a kölessel, és megszórjuk a zöldfűszerekkel.
Az eredeti recept tejfölt is ír hozzá, én azzal nem próbáltam, valahogy az én ízlésemnek nem kívánkozik ez hozzá.

Mindmegette: Sonkás kölesrizottó

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szeraj vajon mi? :)
D.

dia írta...

http://www.cityweekend.hu/budapest/listings/dining/trk/has/szerj-trk-tterem-gyorsbf/

Ihol az infó :)

Névtelen írta...

Koszi!

Egyszer raprobalok, ha Pesten jarok. :)

Din.