2008. július 7., hétfő

A konyhakert jó II.

A tegnapi modelljeim bizony nagyon csábítottak. A karalábé, egy uborka és a kis paradicsomok áldozatul is estek a tegnapi vacsorának. A nagyobb darabok viszont még mindig ott tetszelegtek a kosárban, így aztán kénytelen voltam kezdeni velük valamit ebéd címén.
Igazából büszke vagyok magamra, hogy most már a saját kútfőből, "lássuk mi van itthon" elvvel készülő fogások is teljesen ehetőre sikerednek :) Nyilván van még hová fejlődni, de ez mindenesetre biztató :) Mondjuk hozzá kell tenni a mai nem egy éppen bonyolult fogás. Én valamiért nem igazán lelkesedem csak úgy magában a grillezett, sült zöldségek iránt. Talán egyszer ettem és nem ízlett, és azóta ez van bennem, nem tudom. Szóval a kevésbé kényeskedők szerintem simán lehagyhatják a sajtot a tetejéről, de én egyelőre nem voltam ilyen bátor :) Sült csirkemellet ettem hozzá.


A zöldségek közül cukkinit, padlizsánt, lilahagymát, újkrumplit (héjastól) és paradicsomot használtam. Felkarikáztam őket és lerétegeztem egy tálba. Szórtam rá sót, törött borsot meg bazsalikomot és fóliával letakarva 180 fokon sütöttem kb. fél órát. Találtam a hűtőben egy darab sonkás karaván sajtot, azt reszeltem a tetejére, majd visszatettem pirulni a sütőbe. Ennek a sajtnak talán kissé túl erős volt az íze, vagy lehet, hogy sokat tettem rá, de elnyomta némileg a zöldségeket.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Haliho!

A sült zöldségek nekem sem voltak a kedvenceim, grillezni is sokáig csak húst, kolbászt, csirkemellet grilleztem. Viszont tavaly a céges partin késő októberben volt grillezve zöldség. Padlizsán, cukkini és ami számomra teljesen meglepő volt: gomba.

Az utóbbitól kicsit mindig viszolyogtam, de egyik munkatárs biztatására megkóstoltam. Nagyon izlett. Azóta ha zöldséget grillezek sütés előtt kis olajjal bekenem őket, és grillfűszerben meghempergetem. A gombának meg külön csinálom meg a kalapját és a szárát. A kalapnál nagyon érdekes, mikor sülés közben megtelik vízzel. :)

A grillezett zöldségeket otthon, sütőben is kipróbáltam már számtalanszor. Annyi a nagy titok :) hogy a sütőben lévő rácsra kell tenni a sütnivalót, alulra pedig egy nagy tepsit, tele vízzel. Így a lecsöpögő cucc nem ég oda.

Ha még nem ettél ilyen gombát, javaslom, hogy kóstold meg! Nem hiszem, hogy csalódnál! Október óta nagy gombafogyasztóvá léptem elő én is, pedig alapból nem kedvelem ezt a növényt(?).

Bocsi,kicsit elkanyarodtam a posttól, de a képekről hiányoltam a gombát. Bár az kevés kertben terem meg. :)

D.

dia írta...

Gomba is megterem, néha szokott nőni a fűben :o) Mondjuk nem éppen az ehető fajták :/

Névtelen írta...

Gombaval érdemes vigyázni. Régen sokat jártunk gombászni rokonokkal Sirok illetve Hollókő környékén. Soha nem volt gombamérgezés, mert értettek hozzá, de mindig bennem volt a talán most... feeling. Nem is élveztem a gombát annyira.

Mostanában tecsó gazdaságos, zsákon termelt csiperkét eszegetek, főként a nagyobb darabokat. :)

Ha egyszer hozzájutsz eme étekhez, így, grillezve, fűszerezve, írd le a tapasztalatodat. Pl. zöldfűszeres tarja és csiperke, plusz saját készítésű tzaziki... hm... :) meg is éheztem. :)

D.