2011. november 1., kedd

Csicsókakrémleves

Ültettünk tavaly csicsókát, mert kaptunk valakitől, de nem igazán tudtuk mit kell vele kezdeni, meg egyáltalán mikor kell kiszedni. Utóbb kiderült, hogy túl korán szedtük ki, nem is volt az igazi. Sütöttem belőle pogácsát, az finom volt, de egyébként nem aratott sikert. 
Idén nem is ültettünk, de ahogy azt megjósolták, nehéz lesz kiirtani. Tulajdonképpen úgy jártunk, mint a tormával, hogy tavasszal mindenütt hajtott a kertben. Ezúttal kivártunk, csak most szedtük ki. Naivan vittem egy vödröt, hogy majd abban behozzuk. Végül a talicska lett majdnem tele, annyit kiástunk. Persze most szép nagyok is lettek, nem olyan keserves tisztítani őket.


Mivel ennyi van, hát lehet bőven próbálkozni minden recepttel. Mivel aktuálisan levest kívánós vagyok, így krémlevest főztem. Eredetileg kicsiVú levesét akartam megcsinálni, de nem volt hozzá minden itthon, így körbenéztem a neten, hogy mások hogy csinálják, és azok alapján alkottam. 
Nekem nagyon is ízlett, szóval ha másképp nem, hát levesnek már mindenképp elfogy, de mivel annyira sok van, fogok még próbálni más recepteket is.


Csicsókakrémleves

Hozzávalók:
  • 1 közepes krumpli
  • 30 dkg csicsóka
  • 1 kis fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 doboz főzőtejszín
  • só, bors, olívaolaj
  • pár szelet bacon
A csicsókákat alaposan megsikáltam, és nagyrészt meg is hámoztam a krumplival együtt. A hagymát és a fokhagymát apróra vágtam, és az olívaolajon megpároltam. Majd rádobtam a felkockázott csicsókát és krumplit, és annyi vízzel öntöttem fel, hogy ellepje. Sózta, borsoztam, és fedő alatt puhára főztem.Ha megpuhult, akkor alaposan turmixoljuk össze, öntsük hozzá a tejszínt, és forraljunk rajta még egyet.
Tálaláskor a tetejére szórjunk felkockázott és ropogósra pirított bacont.

Ezeket a recepteket vettem alapul:
kicsiVú: Fetás-pórés csicsókakrémleves
Dolce Vita: Csicsókakrémleves

Nincsenek megjegyzések: