2011. március 30., szerda

Vöröslencsés csirkecurry pirított kesudióval

Kiadtam tesómnak a feladatot, hogy keressen megfelelő receptet, van csirkemell és vöröslencse. Így esett a választás erre a receptre, főleg mert volt hozzá mindenféle alapanyag itthon. Őszintén szólva nem bíztam benne, hogy a kömény jó lesz, pedig amúgy szeretem, de mégis jól passzolt az egészhez. Nagyon egyszerű elkészíteni, nem is kell hozzá semmi extra, talán csak a kesudió.
Az eredeti receptben minden bio, hát nálam nem nagyon volt az semmi (: A csirke mennyiségére nem sikerült rájönnöm, mert ott 1 csomagot ír egy bizonyos fajta csirkéből. Én egy szép, egész csirkemellből csináltam.
A vöröslencsében kicsit csalódtam egyébként. Egy tök jó élénk színű alapanyag, és a múltkor már a levesnél azt hittem, hogy milyen vidám színű fogás lesz belőle, de sajnos miután megfő, semmi nem marad a szép színéből.


Vöröslencsés csirkecurry pirított kesudióval

Hozzávalók:
  • 2 ek napraforgó olaj
  • 2 hagyma vékonyra szelve
  • 2 gerezd fokhagyma préselve
  • 2 ek currypor
  • 1 ek egész köménymag
  • 1 csirkemell csíkokra vágva (lehet comb/szárny is)
  • fél liter húsleves (kockából)
  • 175 g vöröslencse
  • 6 ek joghurt
  • 50 g kesudió (sótlan)
Hevítsünk egy evőkanál olajat egy serpenyőben és dobjuk rá a hagymát. Közepes lángon pirítsuk 8-10 percig folytonosan kevergetve, amíg megpuhul. Adjuk hozzá a többi fűszert is és kevergessük még 1-2 percig.
Adjuk hozzá a maradék olajat és a csirkét is. Pár percig pirítsuk minden oldalról és keverjük össze, hogy a fűszer mindenütt bevonja a csirkét. Adjuk hozzá a lencsét, öntsük fel a húslevessel és időnként megkavarva főzzük kb. 25 percig fedő alatt, amíg megpuhul a lencse és a hús.
Keverjük bele a joghurtot is és főzzük még pár percig.
A kesut aprítsuk fel és folytonos kavarás mellett pirítsuk aranybarnára egy száraz serpenyőben.
Basmati rizs passzol hozzá.

Chicken and Red Lentil Curry with Toasted Cashew Nuts

Nincsenek megjegyzések: