2010. május 22., szombat

Tofu

Egyszer nagyon lelkesen megkóstoltam a tofut, hogy mégis milyen lehet. Elsőre konkrétan rossznak találtam, nem is ettem, míg egyszer a kínainál felesben kaptam valamivel, mert későn mentem, és nem volt már elég abból, amit eredetileg enni akartam. Gondoltam adok neki még egy esélyt, legfeljebb a tofudarabokat majd kipiszkálom. No jelentem az első próbálkozás óta eltelt időben változott annyit az ízlésem, hogy azóta azt kell mondjam, kifejezetten szeretem.
Nálunk ez egyáltalán nem népszerű alapanyag, kitudja miért. Talán mert nálunk alapvetően is népszerű dolog húst enni, és mindenki húspótlóként tekint a tofura. Nem szeretem igazából ezt hozzáállást, én sem azért eszem, hogy húst pótoljak vele, hanem mert egyszerűen finom. Igyekszem minél változatosabban étkezni, és a tofu egy egészséges alapanyag, ráadásul gyakorlatilag nem is nagyon kell sütni/főzni, úgyhogy még praktikus. Ráadásul nem is annyira nehéz hozzájutni, mert a múltkor pl. a Intersparban is láttam. Nem tudom a bioboltok és hasonlók ellátottsága milyen, én mondjuk most a Nagycsarnok alagsorában lévő ázsia boltban vettem néhány fűszer kíséretében.
A kínaiban ettem ilyesmi formában tofut, úgyhogy ezt alapul véve csináltam tegnap vacsorát belőle.

Tofu ceruzababbal és gombával

Hozzávalók (2 főre):
  • fél kocka tofu
  • 2 tenyérnyi gomba
  • fél zacskó mélyhűtött ceruzabab
  • 1 közepes fej lilahagyma
  • só, bors, olaj
  • szójaszósz
  • garam masala
A hagymát és gombát tisztítsuk meg és vágjuk őket nem túl vékony szeletekre. A hagymát elég csak egyszer félbe vágni és úgy felkarikázni. A tofut szintén szeleteljük fel.
Hevítsünk serpenyőben olajat, és dobjuk rá a hagymát és a gombát. Amikor ezek megpirultak, adjuk hozzá a babot is, és fedő alatt pároljuk roppanósra. Ízlés szerint borsozzuk és picikét sózzuk is meg. Ha a bab megfelelő, dobjuk bele a tofut, locsoljuk meg szójaszósszal és ízlés szerint adjunk hozzá garam masalát, majd süssük össze az egészet.
Én barna rizzsel ettem.

Nincsenek megjegyzések: