2010. május 16., vasárnap

Reteksaláta

Ősrégi recept, régebben anyukám gyakran csinálta, de már nagyon rég nem ettünk. Biztosan valahol máshol is van ilyen recept, de még nem találkoztam vele eddig sehol. Sajnos nem sikerült túl jó retket venni, elég sokat ki kellett dobni, mert kukacos volt. Jobbak a kis hosszúkás retkek, szebben mutatnak szerintem a kicsi karikák. Sajnos már snidling sem volt, úgyhogy újhagymát használtunk.

Reteksaláta

Hozzávalók:
  • 1 csomag retek
  • 1 csokor snidling
  • 1 pár virsli
  • cukor, ecet, mustár, olaj
A retket uborkareszelőn reszeljük le, adjuk hozzá a felkarikázott virslit és a felaprított snidlinget. Keverjünk egy hagyományos ecetes-cukros salátalevet, és adjunk ízlés szerint mustárt és egy kevés olajat. Ezzel a lével öntsük le a salátát, elvileg úsznia kell az alapanyagoknak benne. Hagyjuk picit állni, hogy összeérjenek az ízek.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ezt a salit kiprobalom en is. Bar az egyik hozzavalot nem ismerem. :)

Mas. Nem tudsz valami tuti ma'rna's receptet? Tele a huto hallal, jon a marnaszezon, el kene kesziteni a meglevoket.

koszi :)

Din

ui: Jok az ekszerek. En ilyenekre soha nem lennek kepes. :)

dia írta...

Sosem ettem még márnát. Viszont a minap vettem az ázsia-boltban vmi halfűszerkeveréket, egyelőre még nem próbáltam ki.

Most megéztem, nem gépeltem el a hozzávalókat... melyiket nem ismered? (;

Névtelen írta...

Snidlingben bizonytalan vagyok hogy mi is. :) Persze a google segit. :) amugy ilyen hagymafelere tippelek.

Tegnap ejfelig foztem. Egyik alkotas a marna volt. Csaladanak izlett ugy siman rantva, tenyleg nem volt rossz.

a pacolt, marinalt(?) marnat csinaltam meg, ami ilyen szigetkoz kornyeki etel. Most eppen all a pacleben, mert 3-5 napig pihenni kell hagyni. Meglatjuk. :) Nem vagyok egy nagy halevo, de egyszer ki lehet probalni.

Kaptam en regebben ilyen halszakacskonyvet, de a koltozesben nem tudom hova tettem. Biztosan valamelyik dobozban pihen.

Szep napot neked!

Din.