2010. szeptember 25., szombat

Amerikai káposztasaláta++

A múlt hétvégi névnapozós vacsorára kerestem valami salátát, illetve előételt. Vannak fogások, amiket az ember nagyon szeret, mégis szinte csak bizonyos alkalmakkor készíti. Ilyen pl. a szinte csak szilveszterkor előkerülő tormakrémes sonkatekercs. Ez lett az előétel, és ehhez kellett egy saláta, így került képbe az amerikai káposztasaláta avagy cole slaw.
Mivel mostanság nálam eléggé képben van a cékla, egyrészt mert nagyon szépek nőttek a kertben, másrészt meg mert nemrég ettem a menzán csíki mártást, és kedvet kaptam hozzá. A csíki mártást aztán a menzás alapján meg is csináltam. Utólag néztem csak utána a csíki mártásnak, mert sosem hallottam róla korábban, és rá kellett jönnöm, hogy a menzás és saját verzió nem volt teljesen jó, mert hiányzott belőle a gomba. Az alma is a mártás okán került ide, gondoltam jól fog passzolni. Szóval így utólag gyakorlatilag összeházasítottam a cole slaw-t a csíki mártással (; Egyébként így a tél közeledtével nagyon praktikus is a recept, amolyan vitamin saláta, és minden hozzávaló könnyedén beszerezhető tél közepén is.
A cole slaw receptjét a Szakácsok könyvéből vettem, ehhez adtam még reszelt almát és céklát (nyersen). Dupla adagot csináltam és ebben volt egy nagyobb alma fele, meg egy kisebb cékla. Szép rózsaszín lesz (; de szerintem egyébként az eredeti cékla nélküli színe gusztusosabb.

Amerikai káposztasaláta (Cole slaw)
Hozzávalók:
  • 115 g tejföl
  • 2 ek majonéz
  • 4 ek almaecet
  • 2 ek porcukor (szerintem ez sok)
  • 250 g vékonyra szeletelt káposzta
  • 115 g reszelt sárgarépa
Egy tálban keverjük össze a tejfölt, a majonézt, az ecetet és a cukrot, és ízesítsük sóval, borssal. Keverjük simára.
Tegyük bele a káposztát és a sárgarépát, és alaposan forgassuk össze. Tálalásig hűtőben tároljuk.


Szakácsok könyve: Amerikai káposztasaláta, 341. oldal

Nincsenek megjegyzések: