2010. július 4., vasárnap

Gyömbéres-zabpelyhes keksz

Úgy általában szeretem a zabpelyhes kekszeket, de a múltkor vettem a dm-ben valami nagyobb darab müzliszeletet, és az nagyon ízlett, úgyhogy megint kedvet kaptam az ilyesmihez. Nem volt most kedvem receptet keresgélni, úgyhogy fogtam és Kicsi Vú egyik receptjét alapul véve saját kútfőből sütöttem a kekszet.
Sajnos a gyömbér alig érződik benne, pedig nem sajnáltam, de úgy tűnik vagy friss gyömbért kellene használni, vagy sokkal több őröltet beletenni. Egyelőre most úgy adom meg a receptet, ahogy csináltam. Aki biztosra akar menni, szerintem a dupláját nyugodtan beleteheti.
Remélem a babát váró kolleganőknek is ízleni fog, mivel nincs benne se cukor, se liszt.

Gyömbéres-zabpelyhes keksz
  • 15 dkg apróbb/törött zabpehely
  • 5 dkg búzacsíra
  • 5 dkg aprított mandula
  • 1 tk őrölt gyömbér
  • 1/2 tk sütőpor
  • 10 dkg aszalt szilva
  • 10 dkg margarin
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 tojás
  • 4 ek. méz
Az első 5 hozzávalót keverjük össze egy tálban. A margarint keverjük habosra a cukorral, majd dolgozzuk el benne alaposan a tojást is. Ezután jöhet bele a méz és a gyümölcs. Végül a száraz hozzávalókat több részletben keverjük össze a vajas-tojásos keverékkel.
Evőkanállal kanalazzunk a tepsibe kis kupacokat, és kissé lapítsuk el. 180°C-on 15 percig süssük.



2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Utólag is boldog születésnapot kedves Dia!

Minden jót!


Din.

dia írta...

Köszönöm! (: