2009. május 1., péntek

Töltött pizza

A minap láttam a TV Paprika Húshagyó című adásában, hogy ilyet csinált a műsorvezető. Megmondom őszintén az a nő nem annyira szimpatikus, szerintem egy főzőműsorban nem keltenek túl jó hatást a nagy műkörmök. Egyébként viszont örülök, hogy van ilyen műsor, mert sajnos nagyon sok helyen a húsmentes fogás kimerül a rántott sajtban/zöldségben.
Lényeg, hogy kedvet kaptam ehhez a dologhoz, úgyhogy ma vacsorára hirtelen neki is estem. Semmi extra, ami azt illeti, kissé amolyan spanyol viasz :) Jó volt kicsit másképp enni a pizzát, így félbe hajtva remek útravaló, jól el lehet csomagolni.


A töltelék ízlés kérdése, bármit belepakolhatunk, amit megkívánunk. A tv-műsorban természetesen vegetáriánus töltelék volt, krémsajt alappal, kukoricával, hagymával és koktélparadicsommal meg még kétféle kemény sajttal.
Én sűrített paradicsommal kentem meg, megszórtam pizzafűszerrel és kukorica, sonka, hagyma és gomba került bele. Tettem bele reszelt sajtot is, illetve elsőre kifelejtettem, így a tetejére szórtam :) Legközelebb azt hiszem kívülre és belülre is tennék, mert azért a finom ropogós-aranybarna sajtréteg jó dolog :) Ha nem szórunk a tetejére sajtot, kenjük meg olívaolajjal, hogy ne száradjon ki. Esetleg hústűvel meg is szurkálhatjuk a tésztát, mert eléggé felfújódott.
A pizzatészta receptjét Stahl Judittól kölcsönöztem.

Pizzatészta

Hozzávalók:
  • 1 kg liszt
  • 2 tasak szárított élesztő
  • 2 csapott ek. só
  • 1 ek. szárított oregano
  • frissen őrölt fekete bors
  • 2 tk. cukor
  • 6 dl langyos víz
  • 6 ek. olivaolaj
Először langyosra melegítem a lisztet a mikróban úgy, hogy zacskóstul beteszem egy percre a legalacsonyabb fokozatra, aztán beleszitálom egy nagy tálba, hozzákeverem a sót, a szárított oreganot és tisztes mennyiségű, frissen őrölt borsot.
Utána a létező legnagyobb keverőtálamba beleszórom a szárított élesztőt meg a cukrot. Langyos vízzel simára keverem és hozzáöntöm az olívaolajat is.
Előszedem a kézi robotgépet, beleillesztem a tésztadagasztó karokat, majd lassú fokozatra kapcsolom, és elkezdem apránként belekeverni az élesztős-olajos vízbe a fűszeres lisztet. Amikor már az összeset beledolgoztam, magasabb fokozatra váltok a gépen, és 6-7 perc alatt hólyagosan simára dagasztom a pizzatésztát.
Még 1-2 percig kézzel is megdolgozom a bucit, aztán beleforgatom a vékonyan kiolajozott tálba, hogy sehol ne száradjon ki, és konyharuhával lefedve meleg helyen 45 perc alatt a duplájára kelesztem. Ezután újra átgyúrom a tésztát és elosztom 4 egyenlő részre. Amíg az egyiket jó centisvastagságúra nyújtom, addig a többi cipót lefedve tartom.
A kis jóindulattal kör alakúnak is minősíthető pizzát enyhén megolajozott sütőlapra teszem, és 15 perces pihenő után jöhet rá a pizzamártás meg azok a toppingok, amelyekhez épp kedvönk támad. Előmelegített 220 °C-os sütőben 20-25 perc alatt sül a pizza ropogósra, attól függően, hogy mivel pakoltuk meg.



Stahl Judit - Enni jó!

Nincsenek megjegyzések: